zondag 1 mei 2022

Wandelen in het Hollands Duin

Niets fijner dan tijdens een ochtendwandeling in het Hollands Duin diverse sprinkhaanzangers en nachtegalen te beluisteren. Heerlijk wakker worden! Daarnaast ook veel grazers in het gebied, dus had bij aanvang van de dag direct goed gezelschap in de vorm van konikpaarden en Schotse hooglanders. Bij een van de plassen in de rietvelden heb ik me goed kunnen vermaken met een aantal kleine plevieren en een groenpootruiter. Ook wilden er diverse kneutjes en roodborsttapuiten meewerken aan een paar plaatjes voor de fotograaf. Van boven naar beneden post ik hier foto´s van de kleine plevier, roodborsttapuit, kneu en groenpootruiter.

8 opmerkingen:

  1. Een schitterende post met fraaie soorten. De foto van de kleine plevier zijn in het bijzonder fraai.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo John, prachtige serie. Vooral de baltsende Kleine plevier is heel bijzonder. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo John, je kleine plevier staat er prachtig op. Bij ons zit hij heel ver, ons gebied is afgezet dus het is wat het is. De vogels en de groenpootruiter staan er ook heel mooi op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi John,
    Kleine plevieren zie ik regelmatig, maar ze zijn lastig te benaderen. Jij laat hier hele fraaie platen zien, vooral bijzonder is het baltsen. De hele serie platen vind ik overigens klasse.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi John, ik zie dat je je kostelijk hebt vermaakt! Vooral de kleine plevier, wat een feest ze zo te kunnen fotograferen
    Super!
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldig mooi John vooral die balsende kleine plevier super

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo John, wat heb jij een heerlijke ochtendwandeling gemaakt. Die pleviertjes zijn zo mooi!
    Het kneutje, de robotaps en de groenpootruiter staan er ook prachtig op. Mooi blog!
    Groeten, Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige serie weer. Ik geniet volop mee!

    BeantwoordenVerwijderen