dinsdag 6 juli 2021

Een weekje Drenthe

In juni ben ik met mijn gezin lekker een weekje op vakantie geweest. We zaten in een leuk vakantiehuisje in Norg. In de ochtend was ik vaak veel vroeger wakker dan de rest, dit bood de mogelijkheid om er even lekker met de camera op uit te gaan. Hier had ik toestemming voor onder voorwaarde dat ik met verse ontbijtbroodjes terug kwam! Kleine moeite, de Coop en de bakker waren vlakbij. Met name in de omgeving van Langelo was de omgeving schitterend en vond ik ook diverse orchideeën en vogels uiteraard. Wat me qua vogelsoorten opviel was het feit dat met name de geelgors zeer talrijk is in deze omgeving.
Ik laat hier achtereenvolgend plaatjes zien van vingerhoedskruid, rietorchis, veldleeuwerik, lepelaar en tot slot de graspieper. We hebben genoten van ons weekje weg! Wij gaan zeker vaker terug naar de fraaie provincie Drenthe in de toekomst. Bedankt voor jullie reacties op voorgaande blogberichten!

9 opmerkingen:

  1. Hoi John.

    Prachtige bloemen, leuk de vogels en mooi de lepelaars.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hoef niet te vragen of je het naar je zin gehad hebt wat een heerlijke serie heb je weten te maken in het mooie Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi John, goed geregeld zo!
    En prachtige foto's!
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi John,
    Je heb je kansen goed gepakt, want je laat prachtige platen zien. Mijn vakantie in Drenthe/Friesland heeft weer heel andere indrukken opgeleverd. Inderdaad een gebied om nogmaals te bezoeken.
    Goede deal met die broodjes!
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi John, wij zijn in mei naar Drenthe geweest. De geelgors heb ik toen niet gezien, wel de gele kwikstaart. Ik ben ook niet echt op pad geweest om vogels te spotten. Leuke fotos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo John, een prachtige serie. De leeuwerik, lepelaars, orchis en graspieper heb je zeer fraai kunnen weergeven.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi John. En lekker rustig in Drenthe.

    Groet,
    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen