donderdag 4 februari 2021

Tweede bezoek aan Vogelhuis Drunen

Woensdag met Leo een bezoek gebracht aan de vogelhut in Drunen en het heeft echt de hele dag geregend. Het licht was nog niet zo heel erg slecht (ik heb donkerdere regenachtige dagen gezien), maar het soortenaanbod was echter jammer genoeg zeer mager. De sperwer scheerde wel een keer voorbij, maar besloot niet tot een stop voor de hut helaas.

We moesten ons vermaken met de 'standaard' bos- en tuinvogels, die we als vogelliefhebber ook moeten blijven waarderen uiteraard, want: 'wie de algemene soorten niet eert, ............'

Leo is in dit kader het snelst tevreden te stemmen, die is al blij met 1 voorbij rennende eekhoorn. Ik meen het, Leo blijft opveren en klikken als deze knaagdieren op het toneel verschijnen. Hij krijgt er simpelweg geen genoeg van. Hij zou de vogels bijna vergeten. Maar ja, toegegeven, ze zijn wel fotogeniek.

Het blijft een mooie hut daar aan de rand van Nationaal Park Loonse en Drunense Duinen, waar ik graag kom vanwege de mooie setting en goede voorzieningen. Hier een compilatie van foto's van de grote bonte specht, merel, vink, boomklever, koolmees, pimpelmees, een gehavende gaai en de eekhoorn:
















Was weer een gezellige dag Leo.

11 opmerkingen:

  1. Leuke blog weer, John. Gelukkig hadden we de Eekhoorns:)

    Groet, Leo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi John.
    Ondanks de regen mooie soorten gezien en de Eekhoorn is altijd 'n cadeautje, is toch weer 'n geslaagde dag.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo John, ik vind deze gewone soorten toch bijzonder omdat je ze mooi in perspectief hebt geplaatst waardoor het waardevolle foto's zijn. De eekhoorn is wel het kersje van de dag. Jammer dat het zo regende.
    Vriendelijke groet
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi John.

    Prachtige vogeltjes.
    Het Eekhoorntje vind ik super.
    Prachtige foto's heb je gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha John,
    misschien dankzij de regen van die mooie, volle kleuren?
    Ik snap dat een dag lang naar de regen kijken niet leuk is, maar je foto's zijn echt prachtig.

    Hartelijke groet, corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi John,
    Ook platen van "gewone" soorten kunnen mooi zijn. Natuurlijk ga je met verwachtingen naar die hut. Ik herken dat, omdat ik ook een keer geweest ben toen het weer niet meezat. Eekhoorns vind ik daar wel een attractie, ook al omdat ik ze niet zo vaak zie.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi John, mooie fotos. De eekhoorn is mijn favoriet. Ik zie meestal maar gewone soorten. Je hebt toch leuke soorten gefotografeerd. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow,
    Superserie John!
    Het is een genot dit te bekijken, wat een kwaliteit....veerscherp!
    Die eekhoorn is ook al fantastisch!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen