zaterdag 14 maart 2020

Een dag in een container in Emmen

Een omgebouwde container als vogelhut? Waarom niet? Het biedt winddicht comfort (in dit geval zelfs met een kachel) en ruimte genoeg. En de setting? Geweldig! Mooie plek, met leuke soorten voor de hut. Soorten als ringmus en groenling waren een algemene verschijning en bovendien bevond ik mezelf in goed gezelschap van Kees en Leo, een uitstekend recept voor een topdag fotograferen. Alleen die maffe sperwer man, die tot 2 keer toe in niet te fotograferen positie vlakbij ons kwam zitten, weigerde om te poseren voor ons en gooide wat roet in het eten. Maar dat mocht de pret niet drukken. Zeker niet omdat een van de andere doel- en wenssoorten, de geelgors, uitstekend meewerkte!

Nieuwsgierig? Meer informatie over deze hut is hier terug te vinden.

Hieronder een compilatie:

Emberiza citrinella - geelgors

Emberiza citrinella - geelgors

Emberiza citrinella - geelgors
Dendrocopos major - grote bonte specht




Carduelis chloris - groenling

Carduelis chloris - groenling

Passer montanus - ringmus

Passer montanus - ringmus

Passer montanus - ringmus

Passer montanus - ringmus

Erithacus rubiciula - roodborst


9 opmerkingen:

  1. Hoi John.

    Prachtige foto's.
    Mooie vogels, de Specht is super.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi John,
    Vervelend als zo'n sperwer niet meewerkt, frustrerend eigenlijk, maar ja, het is niet anders!
    Gelukkig kom je thuis met schitterende foto's! De geelgors zo gaaf! En dan die specht, mooier krijg je hem toch niet!Stikjaloers ben ik op je Ringmussen!! Die mis ik steeds maar en die vind ik zo mooi! Zelfde verhaal eigenlijk met de Groenlingen, hoewel ik die wel hoor zeuren, maar foto's ho maar...Hier staan je prachtig op de foto. Ik zit hier dan ook behoorlijk van te genieten!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo John, de geelgors dat is voor mij de mooiste die je hebt kunnen vastleggen. Ook de ringmus is zeer fraai. De specht is ook prachtig vastgelegd. Mooie soorten al met al.
    Blijf gezond,
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi John,
    Deze nieuwe ervaring heeft je schitterende platen opgeleverd, in alle opzichten heel fraai.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zeg. Zo'n Ringmus, dat is toch een plaatje!

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een genot om naar te kijken
    topfoto's! zoals altijd

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi John.
    'N mooie serie, helaas kan ik niet alle foto's zien omdat er 'n aantal stuks in het grijs staan met 'n verkeersbord erin, ook ik heb dat probleem. Maar wat er op staat is super.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen