dinsdag 29 maart 2016

Een ringmus projectje

Vanmorgen naar een boerderij gereden hier in de Alblasserwaard waar altijd een groep ringmussen huist, Op de paaltjes rond een veestal wordt er regelmatig geland was me opgevallen. Een kwestie van posten en afwachten dus.
De paaltjes werden gebruikt als tussenstop onderweg naar de directe omgeving van een veeschuur, waar ringmussen, huismussen, vinken, houtduiven, turkse tortels, spreeuwen en wilde eenden naar hartelust foerageerden. Ik slaagde erin om de volgende plaatjes te schieten bij zeer wisselvallig weer:

Ringmus - passer montanus

Ringmus - passer montanus

Ringmus - passer montanus

Wat ik me dan afvraag is wat passanten op de fiets en in de auto denken? Dat ik koeienkoppen aan het fotograferen ben? Tot de volgende keer!

8 opmerkingen:

  1. Hoi John,
    Zeer mooie foto's!!
    Foto 2 vind ik erg grappig met dat staartje zo omhoog. Mooi gedaan!!

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi John.

    Prachtig musje de Ringmus.
    Mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super shots and setting for the Tree Sparrows, brilliant.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Quality images John of a species that is rarely seen by me.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi John,
    Zo mooi!
    Ringmussen met hun bruine petjes zijn ook zo mooi! Ik heb er nog geen een gezien dit jaar....komt natuurlijk nog wel. Hele mooie foto's met rustige achtergrond. Klasse
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo John, Heel mooi dat je de ringmus op de plaat hebt kunnen vastleggen. Zo vaak kom je die niet tegen.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi John,
    Leuk om te zien dat je ringmussen hebt gefotografeerd. Deze "winter" hebben we ze regelmatig in de tuin gehad, waarbij ze net als kool- en pimpelmezen van de pinda's snoepten. Desondanks was fotograferen niet makkelijk.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. deze ringmus heeft wel heel mooi geposeerd voor je, k zag ze nog nooit
    knap op de foto gezet!
    koeien zijn ook leuk om te fotograferen :-)

    BeantwoordenVerwijderen