zaterdag 4 april 2015

De eerste purperreiger waarneming van de Alblasserwaard in 2015

Ze zijn weer terug, de purperreigers! Dit fraaie exemplaar liet zich even fraai zien voor een dunne rietkraag in Oud-Alblas. Het betreft  de eerste gedocumenteerde waarneming van deze soort voor de Alblasserwaard dit jaar. Net niet de eerste van de provincie Zuid-Holland, die waarneming is in Lexmond gedaan. Als ik iets minder plaatjes had geschoten, de vernieuwde OBS mapp applicatie iets sneller onder de knie zou hebben gehad en mijn telefoon iets eerder connectie zou hebben gemaakt met een GPS satelliet, dan was ik wellicht de eerste van de provincie geweest! Maar ach, het gaat mij om de kwaliteit van de waarneming. Lekker dichtbij voor de foto zo! Een sieraad voor de Alblasserwaard, deze prachtige reigersoort. 'Good to have them back from Africa'!
Purperreiger - Ardea purpurea

14 opmerkingen:

  1. Hoi John,
    Hij staat er prachtig op!!! Heerlijke waarneming ook!
    groet
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige foto John.
    Hier kan je echt heel blij mee zijn, zo vaak zal je deze kans niet krijgen.
    Ik wens je fijne paasdagen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi John,
    Wat een ontzettend mooi beest. Wat een camouflage kleuren.
    Prachtig gefotografeerd.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een purperreiger voor je lens krijgen is al bijzonder, ook als je niet de eerste bent die hem ziet.
    Mooie plaat.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. John, Wat een schitterende vogel. Prachtige kleuren. Heel mooi gefotografeerd. Gefeliciteerd met deze waarneming.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Great image of ardea purpurea (garza imperial in spanish).
    Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat istie mooi, John!
    Dat geldt voor de vogel én de foto.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je mag dan 2e zijn wat betreft waarneming maar wat betreft foto 1e.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi John.

    Een prachtige reiger, heb ik nog nooit gezien.
    Prachtige foto heb je gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pracht foto van de purperreiger John.
    Erg mooi om te zien en voor de lens te hebben, dat zou ik ook wel willen ;-)))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo da's een fraaie opname John en wat is het toch een prachtige reigersoort
    Op jouw foto kun je de prachtige kleuren mooi zien.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fantastische foto John!
    complimenten!!

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is echt een hele fraaie opname van de Purperreiger.
    Je bent dan misschien niet de eerste maar volgens mij was dit wel de mooiste.
    Ik had maar wat graag naast je gestaan. Compliment voor deze prachtige reiger.
    Groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hij is prachtig, reiger en foto
    deze soort zag ik nog nooit

    BeantwoordenVerwijderen