vrijdag 15 september 2017

Een verregende buizerd

Gisteren kon ik mezelf ondanks het slechte weer niet bedwingen om een rondje te gaan doen met de camera. Wel met de auto uiteraard, de fiets was gisteren iets te optimistisch geweest. In de ochtend toen het zonnetje scheen kon ik zowaar in het zonlicht nog enkele macroplaatjes schieten in Wijngaarden, al viel het niet mee om scherpe plaatjes af te leveren met die harde wind. Toen het ging regenen besloot ik via de polder weer naar huis te rijden. Een ontmoeting met een buizerd zorgde ervoor dat die rit huiswaarts iets langer duurde! Hij dook steeds vanaf de hekken de weilanden in. Ik vermoed om wormen te trekken, al kon ik dat niet goed zien. Telkens landde hij weer terug op het hekje en mijn aanwezigheid stoorde hem totaal niet. Hij was ook zeer geïnteresseerd in de rondvliegende boerenzwaluwen, al is dat normaal gesproken natuurlijk geen realistische prooi voor deze schitterende roofvogels.

Buizerd - Buteo buteo

Buizerd - Buteo buteo

Slakkendoder - Scyomizidae (welke precies, geen idee!)

Houtpantserjuffer - Chalcolestes viridis

5 opmerkingen:

  1. Hallo John
    der Bussard ist ein absoluter Eyecatcher, super schön Fotografiert
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi John.

    Prachtig die Buizerd John.
    Mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo John.
    Vier prachtige foto's maar de twee van de buizerd zijn natuurlijk de kersen op de taart!!
    Prachtig!
    groetjes en fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's van de buizerd in de regen.
    Al mogen die andere er ook zijn.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige serie John. Je maakt schitterend werk!!

    Groeten uit Sneek!
    Gert Jan
    www.gertjanhermus.nl

    BeantwoordenVerwijderen