maandag 25 maart 2024

Velduilen ten tonele verschenen!

Op een inmiddels bekende plek in de Alblasserwaard had ik van de week meer geluk met velduilen als in mijn vorige blog. Nadat ik al urenlang langs het veld stond te wachten kwamen er 2 uilen rond 17:45 uur eindelijk ten tonele en besloten ze (gelukkig) een paar keer fantastisch (al jagend) langs mijn mobiele schuilhut te vliegen met de voor velduilen kenmerkende sierlijke vlucht met hier en daar sterke, diepe vleugelslagen opgevolgd met een glijvlucht, laag bij de grond. Een fantastisch schouwspel! Vervolgens kwam er ook nog eens een sprong van 7 reeën tevoorschijn op hetzelfde toneel.

5 opmerkingen:

  1. Hallo John,
    Prachtige foto's van de laagvliegende velduil.
    Ook heel leuk dat net de zeven reeën ook tevoorschijn kwamen.
    Ik heb genoten van je foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi die vliegende velduilen wat een kans en dan ook nog die reeen.super

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi John.

    Prachtige foto's.
    Ik vind deze Uil zo'n leuke kop hebben.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo John,

    Ja, dat is echt kicken als er velduilen in het vizier komen. Ze beginnen over het algemeen pas laat in de middag te vliegen. Leuke vluchtplaten maakte je er van en als toetje ook nog een grote sprong reeën, dat moet wel een geslaagde middag geweest zijn.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi John,
    Geduld werd beloond. De uilen heb je prachtig in beeld gekregen met bovendien mooi licht. Het is en blijft een schitterende vogel. De reeën maakten de middag compleet.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen