zondag 2 oktober 2016

Wederom een dagje Zeeland

Vrijdag besloot ik opnieuw mijn geluk te beproeven bij dezelfde kijkhut waar ik mijn vorige blogbericht volledig aan heb gewijd. De ijsvogels gaven deze dag helaas geen thuis en ik moest het doen met een paar spaarzame momenten dat een watersnip wat activiteit vertoonde voor de hut. Voor de rest was er weinig te beleven en ik besloot daarom bij de Brouwersdam een kijkje te gaan nemen. Dit bleek achteraf geen verkeerde beslissing. Ik zag namelijk mijn allereerste ijsgorzen, een heuze 'lifer' dus!

Watersnip - Gallinago gallinago

Watersnip - Gallinago gallinago

IJsgors - Calcarius laponicus

Bonte strandloper - Calidris alpina

7 opmerkingen:

  1. Het is niet altijd prijs in vogelhutten. Wel mooi dat je een sneeuwgors hebt vereeuwigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi John,
    Zo kan je dagje een onverwachte wending hebben. Niet verkeerd een lifer erbij!
    En een IJsgors is zo leuk!!!!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie, John.
    Heel leuk om de ijsgors te zien, mooie foto ook. Maar je "watersnip in 't groen" vind ik ook prachtig.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Da's niet verkeerd; ze zijn er alweer dus.

    Groet,
    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi John, een beetje dippen als de ijsvogel er niet is wordt prachtig beloond met die ijsgors. Het is een goed ijsvogeljaar dus er is alle hoop dat je er nog een ziet.
    Die watersnippen staan er mooi op en de ijsgors, een lifer voor jou, is natuurlijk fantastisch. Je bontje vind ik trouwens ook geweldig.
    Groetjes
    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo John, wat een prachtige serie laat je hier weer zien. Heel fraai! Zo ook de ijsvogel in je vorige blog vind ik zeer fraai.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi John
    Wat heb je de Watersnippen er mooi op staan en ook nog 'n IJsgors is mooi meegenomen zo vaak zie je ze niet.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen