woensdag 3 mei 2017

Een goede boshut dag!

Af en toe is het heerlijk om een dag in een boshut te gaan zitten en af te wachten wat er gaat komen,
Afgelopen zaterdag had ik een topdag in een fotohut. Bij het vijvertje voor de hut landden onder andere appelvinken, gekraagde roodstaarten, bonte vliegenvangers, gaaien, een zanglijster, een groene specht, een grote bonte specht, een fitis en een zwartkop. Ook kwamen er zo nu en dan eekhoorns drinken, Het was goed weer en ik verveelde me geen moment. Met de groene specht was ik bijzonder blij, die stond hoog op de wenslijst en had ik nooit eerder goed voor de lens gekregen! Het enige wat ontbrak was een roofvogel, een goede reden om nog eens een bezoek te willen brengen aan deze hut! Het is geen commercële hut en staat net over de grens in België. Ik hoop dat ik van de eigenaar nog een keer mag langskomen!

Hieronder een greep van de foto's die ik heb gemaakt van de gekraagde roodstaart, appelvink, groene specht en eekhoorn:

Phoenicurus phoenicurus - gekraagde roodstaart

Coccothraustes coccothraustes - appelvink

Coccothraustes coccothraustes - appelvink

Coccothraustes coccothraustes - appelvink

Coccothraustes coccothraustes - appelvink

Coccothraustes coccothraustes - appelvink

Coccothraustes coccothraustes - appelvink

Picus viridis - groene specht

Picus viridis - groene specht

Picus viridis - groene specht

Picus viridis - groene specht

Sciurus vulgaris - eekhoorn
Misschien post ik nog wel een blogbericht met foto's van onder andere de zwartkop, gaai, bonte vliegenvanger, fitis en grote bonte specht, Het is teveel om in een keer te kunnen laten zien!

Ik laat snel weer wat horen!

13 opmerkingen:

  1. Hoi John.

    Super mooi deze foto's van de Appelvink en Specht.
    Het Eekhoorntje steelt de show.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige serie, John. En eindelijk gelukt een Groene Specht te platen.

    Groet, Leo Tukker

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo John, superfoto's. Wat geweldige plek om te fotograferen. Ik zou de eigenaar zeker te vriend houden. Ik kijk nu al uit naar je volgende Blog. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi John
    Wat 'n schitterende platen, en het is zeker genieten dat je dat voor je lens krijg en alles staat er scherp op.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha John. dit is nog eens genieten,wat een heerlijke dag had jij en wat een prachtige serie is dit geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello John,
    As always a super fun with you to look
    Super great birdsportrais
    Greetings Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een jaloersmakende serie, de 1 nog mooier dan de ander.
    De groene specht is echt superrrrrrrrrrr
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Drommels, dat zijn prachtplaatjes!

    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat kun je wel zeggen ja!!!
    Wat een bloedmooie platen! Ik ben natuurlijk helemaal weg van deze super soorten!
    Heerlijk om bij weg te zwijmelen, genieten hoor '-))
    Fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtige serie John. Je hebt het wel getroffen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dit is ook een topserie, haarscherpe foto's van wederom prachtige soorten.
    Echt mooi die groene specht, en een eekhoorntje voor de hut blijft leuk.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen