zondag 30 mei 2021

Spotvogelen

vanmorgen was ik redelijk vroeg wakker, dus besloot om maar weer eens een paar uurtjes te gaan vogelen. Het doel was om eens een bezoekje aan de Slingelandse Plassen te brengen, een mooi gebiedje in de Alblasserwaard met een aantal recreatieplassen, die met name bekend staat om de aanwezige visdief kolonie. Eenmaal bij de Slingelandse plassen aangekomen ben ik niet veel verder gekomen dan de parkeerplaats, waar een enthousiast spotvogel (Hypolais nicterina) mijn aandacht trok. Hij was volop aan het zingen en stak hierbij zijn zangtalent niet onder stoelen of banken. Een zeer afwisselende zang met pakkende melodie, gebracht met een fors volume. Een enthousiast zingende spotvogel loop je niet zomaar voorbij! Na een paar uur posten, zwoegen en gigantische jeuk veroorzaakt door brandnetels, besloot het zangvogeltje eindelijk een keer een beetje leuk voor de foto te gaan zitten. Het werd een 'plaatje van de lange adem', zullen we maar zeggen.

5 opmerkingen:

  1. Hoi John.

    Super mooi John.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig wordt doorzettingsvermogen en geduld ook wel eens beloond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi John, prachtige foto van de spotvogel. Momenteel is het moeilijk met al die bladeren aan de bomen. Zo loop ik ook veel vogels mis als we met de hondjes wandelen. Ik hoor ze wel maar ik zie ze niet. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi John,
    Het is al je moeite weer zeer waard geweest. Van zo'n plaat kun je toch extra genieten dan!
    Mij is dit jaar nog niet gelukt, maar wel gehoord!
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je geduld werd beloond, hoe mooi is dat!

    BeantwoordenVerwijderen