zaterdag 31 december 2016

Ploeteren voor kanoeten

Gisteren heb ik een middag aan de Brouwersdam vertoefd. Het is in de wintermaanden altijd een verrassende locatie wat vogels betreft, Ik zag onder andere een alk, zwarte zee-eenden, brilduikers, ijseenden, drieteenstrandlopers, paarse strandlopers, middelste zaagbekken, steenlopers, een zilverplevier, een roodkeelduiker en flinke groepen kanoeten! Deze laatste soort hield zich in een mooi groepje op bij een klein plasje van achtergebleven water vanuit het vloedgetij. De kanoeten foerageerden er vrolijk op los rond deze plas en lieten mij op een meter of vier bij de plas naderen zonder dat ze verstoord raakten. Ik besloot er bij te gaan liggen tussen de stenen en basaltblokken. Uiteindelijk een nat pak en en een paar kapotte knieën verder had ik mijn plaatjes te pakken! Helaas niet onder de mooiste lichtomstandigheden, maar heb geprobeerd er toch nog wat van te maken! Tot volgend jaar mensen, en een fijne jaarwisseling uiteraard! Ik wens jullie weer veel mooie natuurervaringen en gezondheid toe in 2017!
Kanoet - Calidris canutus

Kanoet - Calidris canutus

Kanoet - Calidris canutus

Kanoet - Calidris canutus

Kanoet - Calidris canutus

Kanoet - Calidris canutus

Kanoet - Calidris canutus

Kanoet - Calidris canutus

8 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig mooie serie, de kanoet is een vogel die ik heel graag nog eens zo voor de lens zou krijgen, en wat heb jij dat mooi gedaan, lekker laag standpunt en prachtige zachte kleuren. Juist door het mindere licht heb je wel zachte tinten en de scherpte is prima.
    Jij ook een goede jaarwisseling en een mooi 2017.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi John,
    Tjonge je moet er wat voor over hebben, kapotte knieën en een nat pak, maar....dan heb je ook wat!
    Heel mooi en knap! een gave blog.
    Voor jou ook de beste wensen en ik hoop dat er weer mooie foto-uitdagingen te beleven zijn in 2017!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello John,
    These are all very nice pictures I would not choose for a favoriet ...
    All the best for the New Year
    Greetings Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi John,
    Om te beginnen natuurlijk de beste wensen voor 2017. En nu maar hopen dat je de soorten die je graag wilt zien dit jaar ook voor je lens willen verschijnen.
    Je hebt de kanoeten er naar mijn idee toch heel mooi op staan, beeld 3 en 5 bijvoorbeeld vind ik heel geslaagd.
    Kapotte knieën en een nat pak: gelukkig gebeurt dat niet iedere keer :)
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo John, ook voor jou een voorspoedig en gezond 2017 met weer bijzondere en mooie fotografie momenten. De Kanoeten staan er prachtig op. Geweldig dat je ze dicht kon benaderen.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat ik hetzelfde groepje een keer had. Ik zie aan jouw foto's dat ik er even wat meer tijd in had moeten steken... Prachtige serie!

    Groet,
    Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo John
    Mooi die dwergorzen en ook de kanoeten staan heel mooi op. Wel goed dat je er zo dicht bij kon komen.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig om te zien, dit is genieten.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen