zondag 20 november 2016

Een roestende ransuil

Vrijdag stond ik bij een berk waar een ransuil in zat. Voor het eerst maakte ik mee dat een roestende ransuil redelijk vrij in de boom zat! Aanvankelijk was de vogel zeer alert toen ik mijn statief opstelde. Bij elk geluidje wierp de uil een blik mijn kant op. Zelfs het indrukken van mijn sluiterknop werd beantwoord met een alerte blik. Maar na enkele minuten nauwlettend in de gaten te zijn gehouden verslapte de aandacht van de vogel voor mij.

De ransuil leek mijn aanwezigheid te accepteren en gunde hij mij geen blik meer waardig. Voor de aanwezige kraaien kon dit niet worden gezegd. Zij ontkwamen geen moment aan de aandacht van deze prachtige uil als ze eenmaal in de buurt waren. Het was genieten van deze prachtige vogel aan de rand van de bebouwde kom.
Ransuil - Asio otus

Ransuil - Asio otus

14 opmerkingen:

  1. Hallo John,
    solche zufälligen Begegnungen sind wie ein Geschenk, man rechnet mit nichts und dann sitzt die Eule vor dir und lässt sich fotografieren.
    Tolle Fotos
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee hele mooie foto's van de Ransuil John.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie met die gele omlijsting van bladeren van de berk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi John.

    Prachtige Uil.
    Mooi op de foto gezet.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan zijn hele mooie platen, die ik ook graag zelf gemaakt zou hebben.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi John,
    Prachtige foto's van deze Ransuil! Wat heerlijk om sowieso een uil te zien.
    Magische beesten.
    top!

    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo John
    Wat een geluk deze mooie uil zo te kunnen fotograferen.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooie foto's, prachtig met die gele blaadjes.
    De uil kijkt ook mooi ( vaak zitten ze te pitten)....
    Dit jaar is het mij niet gelukt, hopelijk volgend jaar in net zo'n mooi herfstdecor
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Que maravilla de fotos John, me han encantado. Saludos desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fantastische foto's van deze ransuil John.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen